Új Kia Sorento, az utcai farkas
A Kia Sorento megújult, a márka mérnökei „utcai farkasnak” nevezik az új generációt. És tényleg. Szemből van benne valami farkasos, legalábbis ragadozós, és a felmenőihez képest szűkült az élettere, hasmagassága és terepszögei legfeljebb a legelőre kimerészkedést teszik lehetővé. Egyértelműen az aszfalt a vadászterülete, azt viszont uralja, ami az ár/érték arányt illeti.
Kezdjük az értékekkel. Az új Kia Sorento aszfaltra terelése nem a terepes kihívásoktól való megrettenés, hanem a vásárlói igények felismerése okán történt. Világossá vált, hogy a korábbi Sorentókat – mint ahogy általában a SUV-okat – jellemzően nem használták terepen vásárlóik. A válasz az igényekre tökéletesen sikerült.
Sorento a családnak
A Kia Sorento tulajdonképpen egy hatalmas családi autó lett, alapból elsőkerék-meghajtásos kivitelben. Ám ha az említett család síelni jár, arra ott az összkerekes változat, és ebben az esetben (is) jól jöhet, hogy a második sor ülései 40-20-40 arányban dönthetőek, tehát középen előrenyújthatóak a sízsákok, akár kétméteres lécekkel, ami azért elég ritka méret, de a lehetőség adott. Mint ahogy arra is, hogy ha nagyobb család utazna.
Elérhető ugyanis – és tényleg elérhető, azaz nem aránytalanul drágább – a hétszemélyes változat. Inkább mint felszereltség, hiszen a kasztni ugyanaz. Ebből adódóan a csomagtér éppen annyival lesz kisebb, mint amennyit a plusz két fő elfoglal, és ez nem kevés. Nem feltétlenül óvodásokra gondoltak a harmadik üléssor esetén, nyurga kamaszok is simán beférnek – miután behajtogatták magukat, mert a bejutás értelemszerűen nehezebb, mint a második vonalba.
Ha már bent vannak, lehet csodálkozni. Nem csak azért, mert viszonylag kényelmesen el lehet férni (160 centinél még a kényelmesen van a hangsúly, fölötte kezd eltolódni a viszonylag felé), hanem mert például saját klímavezérlő is helyet kapott a harmadik üléssorban! Na meg hangszórók is, ami csak akkor jó hír, ha a vezetővel egyezik a zenei ízlésünk. Vagy megdumáltuk, hogy ne adjon hátra hangot. A közvetlenül előttünk ülőkkel is érdemes jóban lenni, hiszen a második üléssor tologatható, háttámlája dönthető, így megfelelő együttműködés esetén valóban megfelelő tér alakulhat ki az autó végében.
No nem a legvégében, hiszen a csomagtér hét személy esetén ugyan jelentősen lecsökken, de azért van. Pár dolgot be lehet pakolni, de 7 fős csapat esetén, pláne télen már a tetőbox játszik. Ha viszont négyen utaznánk, fejedelmi helykínálattal kényeztet a Sorento, nemcsak minket, hanem a csomagjainkat is. Bő 600 liter áll a cuccaink rendelkezésére, az ablakok vonaláig. Közel háromszorosa, ha tetőig pakolnánk.
Megéri?
Természetesen nem csak a pazar térkínálat teszi jó vétellé a Kia nagyobbik szabadidőautóját. Felszereltsége és a felhasznált anyagok (néhány kivételtől eltekintve) a prémium kategória ostromlására engednek következtetni, mely törekvés sikerre is vihetné, hogy ára messze elmarad az ottani versenytársakétól.
Az alacsony ár a kategóriához mérten az, és éppen ez a viszonylagosság az, ami miatt nem biztos, hogy tömegjelenetekre kell számítani a hazai márkakereskedőknél.
Több mint 14 millió? Egy Kiáért? Nagyjából ez a döbbenet állhat szembe a jó ár/érték arány kijelentéssel. Értelemszerűen aki nem tud vagy nem akar ennyit egy autóra költeni, azt nem foglalkoztatja a megéri vagy nemérimeg feszegetése. Azok közül, akik szánnak ennyit egy gépre, sokan lesznek, akik inkább egy kisebb, de nevesebb járgány mellett döntenek. De ha valaki nem nevet, hanem autót venne – és valóban szüksége van egy ekkora darabra –, annak jó vétel a Kia Sorento.