BMW X3 – az ideális méret
2016-ban már rég túl vagyunk a fanyalgáson, hogy miért kell minden gyártónak (majdnem) minden szegmensben nyomulnia, egyszerűen el kell fogadni, hogy a szabadidőautók, SUV-ok piacán mindenkinek ott kell lenni. A korábban csak sportkocsikat vagy csak terepjárókat gyártóknak ugyanúgy, mint a tömegautókkal sikeressé váló márkáknak, és igen, a sportos és elegáns gépeivel hódító bajor prémium gyártónak is. Teszteltük a BMW X3 prémium szabadidőautót.
X-ek
A BMW sem maradhatott örökre a cápaorrnál, jött a kisbéemvé, jött az összkerékhajtás, és elkerülhetetlenül bekövetkezett a kasztnik felfújása a világszintű SUV-hisztériára válaszul. Azt azért nem állíthatnánk, hogy a márka egyszerűen csak beállt a sorba, hiszen olyan kreatúrák születtek, melyek nem fértek be egy korábbi skatulyába sem.
Beköszöntött az X-kor, annak legpusztítóbb teremtményével, az X6-ossal, és a sorozat kisebb-nagyobb képviselői mellett más családokban is, mint például az 5–ös széria, megjelentek X-tagok, némelyik igen meglepő formát öltve. A formáknál csak a piac behódolása volt meglepőbb, tulajdonképpen nincs sikertelen tagja a csapatnak.
Természetesen mindegyik modell mással hódít, ízlés no meg alaptermészet dolga, ki mivel tud azonosulni. Kétségtelen, hogy mindegyiknél jelen van a bajor márka presztízse, de azon túl az eleganciától a márkahűségen át a sportosságig, vagy a mindent letaposó kivagyiságig elég széles a skála.
A BMW X3
Hogy ezen a skálán hol helyezkedik el a BMW X3? A legszerencsésebb csillagzat alatt. A prémium és a praktikum, a sportosság és biztonság, az elegancia és a teljesítmény találkozásánál. Mindegyikhez ideális szögben, éppen a megfelelő mennyiséget magához vonzva.
Munkámból, no meg a SUV-dömpingből következően nagyon sok szabadidő-autót vezettem már, némelyikből több generációt is, és van, amelyiket kifejezetten kedvelem. De az összes okoskodás, globális trendek és egyebek emlegetése kívül marad, amikor becsukod a vezetőülés ajtaját. Egy BMW-ben ülsz.
Mert az X3 hamisítatlan BMW, ráadásul a márkának csak a szimpatikus vonásaival, abszolút mentesen a nagyobb súlycsoporthoz kapcsolódó népítéletektől.
A BMW X3 tényleg az ideális méretű tagja az X sorozatnak, a megfelelő választás, ha egy prémium szabadidő-autót keresel, mert kiemelkedő körülmények között szeretnél utazni a családdal, mert fontos a biztonság, no meg a megjelenés, és persze, mert meg is engedheted magadnak. Mert a prémiumnak ára van. De a hiedelemmel ellentétben, nem a nevet kell megfizetni. Valóban ennyivel több, leginkább a minőséget értve ezalatt. És nem azért, mert az extralista nem elég hosszú, sőt. De tényleg szinte minden szolgáltatás, amit kevesebbért esetleg más járgányban is megtalálsz, az itt nagyszerűbben, és általában egyszerűbben működik.
És lehet, hogy elégedetten mosolyogsz, mert beülve körülvesz a hamisítatlan prémium légkör, de az érzés és a mosoly is garantáltan fokozódni fog, ha elindulsz vele.
A beltér ergonómiája pipa, és persze ízléses, elegáns, a világos bőrtől a faberakásig. Amit át kell látni, az letisztult, amit működtetni kell, az logikus, legyen szó gombokról vagy a központi kijelzőről. A csomagtér simán csak tökéletes. Indulhatunk.
A nyolcsebességes automata gyorsan és finoman vált, észrevétlenül teszi a dolgát, szinte a gondolatolvasásig. A kétliteres, négyhengeres turbódízel nem egy vadállat, de nem is ezt kerestük. A 400-as nyomaték tisztességgel mozgatja az 1,7 tonnát, és tényleg minden rendben, aminek a mozgatáshoz köze van, az xDrive összkerékhajtástól a start/stop rendszerig.
Megéri?
Hosszan lehetne még sorolni, hogy miért lehet jó választás az X3, de ha megengedheted magadnak, hogy mellette dönts, úgyis kipróbálod majd egy márkakereskedésben. Ha kipróbáltad, nagy eséllyel mellette fogsz dönteni, de legyen ez csak egy magánvélemény. Egy biztos: ha a prémium és racionalitás változók mentén keresel szabadidő-autót, akkor a metszéspontban ott lesz a BMW X3. A többi már a találkozásotokon múlik. Jó utat!